.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در آستانه عاشورای حسینی ؛
حرکت ارزشمند دو خانواده گلستانی از قصاص قاتلان عزیزانشان
شمال نیوز: از دست دادن نزدیک‎ترین فرد بسیار سخت است اما در دین و شرع ما به لذتی که در عفو و بخشش است بسیار توصیه شده و من هم به این دلیل و به حرمت مظلومیت اباعبدالله‎الحسین از مجازات قصاص این دو فرد می‎گذرم.

به گزارش شمال نیوز ، عصر امروز خانواده دو تن از پرسنل نیروی انتظامی استان گلستان که در حادثه‎ای کشته و پس از پیگیری‎های به عمل آمده به جمع شهدای نیروی انتظامی پیوستند، از اجرای مجازات قصاص قاتلان عزیزان خود گذشت کرده و به نوعی به آن دو نفر زندگی دوباره بخشیدند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان در این‎خصوص در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: چند سال گذشته در یکی از یگان‎های خدمتی نیروی انتظامی استان گلستان به دلیل جوانی و خامی دو تن از افراد این یگان حادثه‎ای رخ داد که منجر به کشته شدن دو تن از پرسنل خدوم و زحمت‎کش نیروی انتظامی استان شد.

یوسف حسنی ادامه داد: پس از رخ دادن حادثه، موضوع به سرعت توسط مراجع ذیصلاح رسیدگی و در نهایت دو تن از افرادی که در رخ دادن این حادثه نقش داشتند دستگیر و موضوع توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی پرونده در نهایت مجازات اعدام و قصاص برای این دو فرد توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان صادر و توسط دیوان عالی کشور و رئیس قوه قضائیه تائید و حکم برای اجرا به استان ابلاغ و شرایط اجرای حکم نیز مهیا شد.


 این اتفاق نمونه بارز وحدت شیعه و سنی است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان خاطرنشان کرد: پس از تائید حکم و به دلیل آنکه در شرع و دین ما بر بخشش توصیه‎های فراوان شده است و با توجه به آنکه آن دو فرد مجرم اهل تسنن هم هستند، تمام همکاران در سازمان قضایی نیروهای مسلح و مسئولان نیروی انتظامی استان، نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، امامان جمعه و جماعات اهل تسنن و تشیع، آیت‎الله حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، دادستان نظامی استان و افراد دیگر تلاش کردند تا مجازات اعدام توسط خانواده‎های داغدار بخشیده شود.

وی گفت: پس از برگزاری سه جلسه مختلف و تلاش بزرگان و ریش‎سفیدان از هر دو طرف، در نهایت امروز که در یک ماه عزیز و مهم و در آستانه واقعه بزرگ تاسوعا و عاشورای حسینی قرار داریم، خانواده دو شهد بزرگوار از حق قانونی و شرعی قصاص قاتلان عزیزان خود گذشت کرده و آنها را مورد عفو قرار دادند.

 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان تصریح کرد: درطول مدت خدمتم در شهرها و استان‎های مختلف موارد مشابهی را دیده‎ام که منجر به قصاص شده که حق قانونی و شرعی خانواده مقتول است، اما امروز بسیار خوشحال هستم که با تلاش و زحمات تمام همکاران و دوستان در لباس‎های مختلف، موفق شدیم شاهد یکی از بهترین لحظه‎های ممکن باشیم.


حسنی این عفو و بخشش را نمونه بارز وحدت اقوام در استان گلستان دانست و تاکید کرد: به نظر من با توجه به اینکه این جلسات مختلف بدون هیچ‎گونه تنش و مسئله خاصی برگزار شد و در نهایت منجر به سازش گردید یکی از بهترین نمونه‎های وحدت مسلمانان و اقوام گوناگون در استان گلستان است که به واقع جای تقدیر دارد.

دین ما بر بخشش تاکید فراوان دارد / شهادت آرزوی فرزندم بود

همسر شهید علی اصغر پازند  در ادامه در خصوص علت بخشش قاتلان همسرش بیان کرد: از دست دادن نزدیک‎ترین فرد بسیار سخت است اما در دین و شرع ما به لذتی که در عفو و بخشش است بسیار توصیه شده و من هم به این دلیل و به حرمت مظلومیت اباعبدالله‎الحسین از مجازات قصاص این دو فرد می‎گذرم.

وی ادامه داد: امیدوارم هیچ جوانی دچار اشتباهی نشود که کار او به این نقطه برسد.

مادر شهید حسن امامی نیز ادامه داد: یک پسر 22 ساله داشتم که تقدیم نظام کردم تا از این نظام و انقلاب دفاع کند که بر اثر جوانی و خامی دو نفر به شهادت رسید.

وی ادامه داد: شهادت آرزوی فرزندم بود که به آن رسید و به خاطر حرمت این ماه عزیز و حرمت حضرت زینب (س) از مجازات قصاص گذشت می‎کنم.

 

پدر این شهید بزرگوار نیز بر این موضوع تاکید داشت و با لبخند پدرانه عنوان کرد: امیدوارم به ارزش و اهمیت ماه محرم فرزندم و تمام رفتگان به دیار باقی مورد بخشش پروردگار قرار گیرند تا در بهشت زیبای خداوند جای داشته باشند.

 


بر اساس این گزارش، پس ز اعلام رضایت و بخشش مجازات اعدام توسط خانواده دو شهید و با توجه به اینکه دو فرد مجرم دوران مجازات و حبس خود را از لحاظ جنبه عمومی جرم  گذرانده‎اند، این دو فرد در حال حاضر آزاد و بار دیگر به آغوش خانواده خود برگشتند./فارس

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 22 آبان 1392
همین کارا باعث میشه که قاتلان پررو می شوند و به جان و ناموس مردم رحم نمی کنند
نا شناس 23 آبان 1392
رحم کردن بر پلنگ تیز دندان که بی رحمی بود بر گوسفندان
نمی دانم چرا قاتلان به این راحتی بخشیده شوند در صورتی که آنان به هیچ کس حتی به زن و بچه خود رحم نمی کنند؟وقتی اینها بخشیده می شوند مطمئنا به فکر قتل دیگر می افتند وقتی می بینند کسی با آنها کاری ندارد و هر کاری بکنند به این راحتی بخشیده می شوند چرا دست به قتل نزنند .انشاا... خداوند جزای بدی به آنها در همین دنیا بدهد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.